Ja es pot consultar el nou espai web dels projectes innovadors que han participat al llarg de les 5 edicions al Pla de mesures Innovació a l’FP de la Fundació BCN Formació Professional.

Actualment ja són cinc edicions del pla, amb la participació de 224 projectes d’innovació i 93 centres d’FPincloent la col·laboració amb lÀrea Metropolitana de Barcelona i la Diputació de Barcelona en aquesta darrera edició.

Els projectes que s’han beneficiat del pla i han gaudit de l’experiència, evidencien innovació pel que fa a la metodologia, aporten valor afegit a les pràctiques i una millora constatable i de qualitat relacionada amb els aprenentatges adquirits en l’especialitat concreta, facilitant d’aquesta manera l’adquisició de competències professionals, específiques i transversals i incrementant l’ocupabilitat dels i les estudiants d’FP.

La diversitat dels projectes és un fet constatable, alguns d’ells amb una llarga trajectòria i d’altres de nova creació, projectes amb grans dosis d’innovació en la metodologia emprada i d’altres en la creació de materials i/o infraestructures per facilitar l’adquisició de les competències transversals i professionals, però tots ells amb un objectiu compartit: millorar els processos d’ensenyament-aprenentatge dels alumnes, millorar la seva ocupabilitat, i promoure la qualitat del sistema de formació professional.