MetròpolisFPLab és un projecte d’innovació impulsat per l’Agència Metropolitana de Desenvolupament Econòmic de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, l’Ajuntament de Barcelona, la Diputació de Barcelona, i la Fundació BCN Formació Professional amb l’objectiu d’avaluar el talent de l’alumnat de formació professional, acostant-lo al mercat laboral, fomentant l’adquisició de competències clau i la seva inserció laboral.

Es tracta d’un projecte d’innovació oberta, d’aprenentatge basat en reptes on les empreses i institucions participants formulen reptes reals als que donen resposta, d’una forma totalment acompanyada, alumnat de formació professional. L’equip guanyador té una beca per a començar a desenvolupar el seu projecte dins de l’organització corresponent. Els objectius d’aquest projecte són:

Potenciar l’alumnat, millorant la seva ocupabilitat i competències.

La metodologia d’innovació oberta permet potenciar l’emprenedoria, el treball en equip, el foment de les competències transversals; factors que seran clau tant per a la inserció laboral com per a l’ocupabilitat al llarg de la vida. I és un punt de trobada entre els centres d’FP i el teixit empresarial, amb la finalitat de generar valor econòmic, social i cultural al territori. L’alumnat haurà de generar projectes innovadors mitjançant les seves idees, apropant les demandes del món empresarial i del propi territori, a les capacitats de millora plantejades. Tot això permetrà fer aflorar les potencialitats de l’alumnat contribuint a la millora de la seva inserció laboral i ocupabilitat.

7ª edició del MetròpolisFPLab curs 2024 – 2025.

Estem treballant en la nova edició del MetròpolisFPLab per a aquest curs 2024-2025: noves empreses, reptes i metodologies que podreu conèixer pròximament. Durant la segona setmana d’octubre publicarem les bases de la nova convocatòria. Continuem innovant!

Tot seguit veureu els reptes de les totes les empreses de l’edició passada, la 6ª edició.

Consorci de Residus del Maresme: Com podem separar i reciclar els residus tèxtils que majoritàriament tirem als residus barrejats?

Hospital Clínic: Què podríem fer per a conscienciar i disminuir el problema de salut que genera l’obesitat infantil i juvenil?

Mesoestetic: Com podem dissenyar i crear un sistema per a rebre, avaluar i seleccionar propostes de millora per part dels operaris o tècnics de producció?

GPA Innova: Com podem millorar la capacitat de recollida de sòlids flotants i hidrocarburs en un robot marí de superfície?

Institut de Ciències del Mar: En comunitats costaneres, com podem reduir l’impacte ambiental i regenerar la línia de costa, l’ecosistema litoral i l’ecosistema marí?

Port de Barcelona: Com podem donar a conèixer, a través de material gràfic, la cadena logística del Port de Barcelona?

Consorci de la Zona Franca (CZF):
Com podem posicionar en el polígon de la Zona Franca com una zona de treball amigable, fàcil i accessible per a tothom?

Marina BCN 92: Com podríem donar una segona vida als pèl·lets de plàstic provinents del reciclatge dels plàstics que usem a la drassana?

Aigües de Barcelona: Com podem integrar i adaptar diferents espais i edificis de la nostra ciutat com a futurs refugis climàtics a l’abast de la ciutadania?

Universal Robots: Com podem aprofitar l’ús de la robòtica i la intel·ligència Artificial per a ajudar a les persones grans amb dependència i mobilitat reduïda?

Resol: Com podem crear i dissenyar una nova tipologia de mobiliari d’ús exterior utilitzant plàstic reciclat?

Circuit de Barcelona-Catalunya:
Com podem crear una eina informativa que gestioni les avaries i incidències que fan referència al manteniment de les instal·lacions del Circuit de Barcelona-Catalunya?

Grup Ametller Origen:
Com podem dissenyar un sistema de reg hidropònic, intel·ligent, que ens permeti ser més eficients?

Organitzen:

Amb el recolzament de:

Col·labora:

Logo sdli

Si vols més informació sobre el projecte, contacta amb jzivic@fundaciobcnfp.cat.