El passat 21 de maig es va celebrar el 25è aniversari del Sistema FP CAT i el lliurament dels Premis a les bones pràctiques en el camp de l’FP. Xarxa FP va guanyar un dels premis per 25 anys d’impuls de la internacionalització de la formació professional. Més informació sobre Xarxa FP aquí.

A continuació vegeu part l’article publicat pel Diari de l’FP on parla de la Xarxa FP: (veure l’article sencer aquí.)

ASSOCIACIÓ DE CIUTATS EUROPEES XARXA FP (BARCELONA)

L’Associació de ciutats europees, Xarxa FP és una associació europea creada l’any 1999 que reuneix ciutats de països europeus amb l’objectiu de fomentar i potenciar la internacionalització dels estudiants, docents i graduats en formació professional.
Des de la seva creació, ha estat la punta de llança en la internacionalització dels centres de formació professional de diferents ciutats europees. L’any 1999 va començar a desenvolupar projectes d’internacionalització per a estudiants i docents de formació professional i va continuar desenvolupant projectes europeus a tots els nivells educatius, esdevenint l’any 2020 en l’única institució amb capacitat de fer un projecte internacional únicament adreçat a joves dels programes de formació i inserció o formació professional bàsica. Durant tots aquests anys, la Xarxa FP ha estat un actor clau perquè cada any més centres de formació professional poguessin començar a participar en projectes internacionals, i que els seus estudiants i docents poguessin realitzar estades internacionals a altres països de la UE. Des de l’any 2022 la Xarxa FP possibilita que es puguin fer pràctiques i estades professionalitzadores internacionals més enllà de la UE: a Montreal, Melbourne o Monterrey.
Pel que fa a accions innovadores, cal destacar que la Xarxa FP desenvolupa, des de l’any 2017, Hubs de coneixement sectorial amb l’objectiu de promoure partenariats estratègics a nivell europeu. Així, ha desenvolupat els projectes “Industrial VET HUB”, “Port VET HUB” i “Logistics VET HUB”.
Anualment, la Xarxa FP treballa amb aproximadament 500 empreses a diferents països de la Unió Europea (90 de les quals ubicades a Barcelona i la seva àrea metropolitana), i fomenta i potencia que estudiants i docents de formació professional realitzin pràctiques i estades formatives a les seves seus. Així, promou que les empreses coneguin la realitat de la formació professional del seu entorn i maximitzin la seva relació amb els centres de formació professional.
El 95% dels i les joves que realitzen una mobilitat internacional a través de la Xarxa FP s’insereixen al mercat laboral en menys de 6 mesos després de la seva estada o realitzant estudis postobligatoris superiors. Així, es pot afirmar que l’estada internacional suposa un aspecte clau per a la inserció al mercat laboral.