Divendres, 28 de juny de 2024, vam celebrar una jornada centrada en la millora i l’impuls de la Formació Professional, organitzada per l’AMB i la Fundació BCN Formació Professional a La Sala Plens de l’Àrea Metropolitana de Barcelona.

L’acte el va obrir la Sra. Ester Pujol, directora de Desenvolupament Social i Econòmic de l’AMB, explicant les línies de treball del PAM de l’AMB, destacant el talent i la capacitat formativa del territori.

Seguidament, des de la Fundació BCN Formació Professional, vam presentar les accions i mesures d’impuls de la Formació Professional. Àngel Tarriño, coordinador de l’observatori de l’FP, explicant els estudis i les accions d’anàlisis prospectiva i acompanyament de l’observatori, Gemma Sepúlveda va destacar les iniciatives d’Innovació i Empresa de la Fundació, mentre que Jordi Castillo va explicar els projectes que gestiona la fundació per tal d’internacionalitzar l’FP.

Després, la Sra. Mercè Chacón, directora general de Formació Professional del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, ens va oferir una visió sobre la situació actual i futura de la Formació Professional a la metròpolis, amb un enfocament especial en la nova llei de formació professional.

La Sra. Susana Díaz, subdirectora general de Polítiques Actives d’Ocupació del Servei

Públic d’Ocupació de Catalunya, i la Sra. Marta Fontseca, subdirectora de l’Agència Pública de Formació i Qualificació Professionals de Catalunya, van presentar el nou Protocol d’Orientació Professional i el Servei d’Acreditació de Competències Professionals, oferint una visió clara sobre les noves polítiques actives d’ocupació.

Finalment, el Sr. Fabian Mohedano, president executiu de l’Agència Pública de Formació i Qualificació Professionals de Catalunya, va exposar el mapa de centres de formació professional 2035, tancant l’acte amb unes conclusions sobre perspectives de futur.

Aquest esdeveniment, organitzat per la Fundació BCN Formació Professional i l’Àrea Metropolitana de Barcelona, amb la col·laboració de diverses entitats, reafirma el nostre compromís i lideratge en la formació professional,  i el nostre paper  com a pont entre l’administració pública i  el teixit empresarial i educatiu de Catalunya.