Èxit de la Jornada Internacional en FP Industrial que va tenir lloc ahir a l’Auditori de la Torre Agbar de Barcelona de les 9 a les 19h. Una jornada que va aplegar més de 250 assistents (empreses, docents, orientadors…) 25 experts i ponents que van debatre al voltant de la innovació al sector, la generació de nous perfils professionals, com la formació professional pot contribuir a fer créixer la indústria catalana. Així mateix, es van poder escoltar interessants experiències internacionals per fomentar les vocacions industrials, la FP dual, i com atreure i retenir estudiants d’FP al teixit industrial.

Aquesta Jornada es va impulsar des de la Taula sectorial de Fabricació Mecànica de Barcelona que promou l’Ajuntament de Barcelona, a través de la Regidoria d’Educació i Universitats i la Fundació BCN Formació Professional, i que compta amb la participació de centres educatius d’FP de la ciutat, empreses, patronals i centres tecnològics de referència, i que, entre d’altres coses, té com a objectiu impulsar els estudis de la família de formació professional de fabricació mecànica i l’augment de graduats per cobrir la demanda del sector productiu.

La Fundació BCN Formació Professional vol agrair la participació de tots els assistents, ponents, moderadors, agents i membres de la taula implicats i els informa que ja podeu consultar les ponències i vídeos que es van presentar al llarg de la Jornada.

Així mateix us informem que La Vanguardia en el monogràfic especial del Saló  de l’Ensenyament publicarà un reportatge a l’entorn de l’FP i la fabricació mecànica, amb aportacions dels membres de la taula sectorial, estudiants, docents, empreses i experts.