El passat 16 de maig, a Agbar, a l’Escola de l’Aigua de Barcelona, vam celebrar amb èxit la gala de premis finals del EU Water Challenge VET Labs, un esdeveniment organitzat en el marc del projecte Erasmus+. L’acte ha estat inaugurat amb una sessió d’obertura que ha comptat amb la participació de destacats membres de l’organització i del sector, com el Toni Bru, director de Recursos Humans a Agbar, i el Jordi Castillo, responsable de projectes europeus a la Fundació BCN FP, i secretari general de la Xarxa FP.

La jornada ha continuat amb la presentació del projecte, per part de la Sol Bermejo, de la Fundació, i amb testimonis emocionants dels participants, que han destacat l’impacte positiu de l’experiència en el seu aprenentatge i desenvolupament professional.

Vam poder comptar amb la col·laboració del Sr. Ole Helledie, instructor de pràctiques a Mercantec. El Sr. Ivan BARTRINA, professor de Gestió de l’Aigua, a l’Institut Esteve Terradas I Illa. La Sra. Sofie Thys, estudiant de Biotecnologia, a De Wijnpers, el Sr. Ferre Van Herck, estudiant de Biotecnologia, a De Wijnpers, i el Sr Stewart Tirado, estudiant de Mecatrònica, a l’Institut Esteve Terradas I Illa.

Seguidament, s’han presentat les solucions proposades pels equips participants:

• The Tree Bunker, de Imre DE CRAEMER and Åge HELLERUP HYNKEMEJER
  • The Second Life of Water, de Ferran SILLERO, Andreas A.M. OLESEN i Floor VANDENBERGHE
  • The Tower, de Magnus CHRISTIAN ALRØ ANDRESEN i Natalia JIMÉNEZ

Després d’un descans per cafè, s’ha dut a terme la cerimònia de lliurament de premis, que honren els participants destacats, les escoles professionals i el grup guanyador, The Tower, representat per Magnus Christian Alrø Andresen i la Natalia Jiménez, i la col·laboració internacional entre estudiants empreses i docents. Una gran celebració d’un projecte pilot executat amb tot l’èxit.

La cloenda de l’esdeveniment ha estat a càrrec de la Sra. Montserrat Llonch, Responsable de Comunicació de l’Escola de l’Aigua de Barcelona d’Agbar, qui ha destacat la importància de l’educació i la col·laboració en la cerca de solucions innovadores per afrontar reptes.