Actualment, les fundacions estan atravessant un moment delicat donat que s’està produïnt  un allau de normatives des de la Generalitat i el Govern Central. Per una banda, el Parlament ha creat una nova llei de transparència i un Protectorat de Fundacions. Per l’altra banda, el Govern Central ha propulsat una Llei de Fundacions i ja ha aprovat una Llei de prevenció de blanqueig de capitals i finançament del terrorisme que obliga a les fundacions a explicitar la quantitat de qualsevol aportació a les fundacions per mínima que sigui.

No obstant això, des de la Coordinadora Catalana de Fundacions sempre s’ha treballat per millorar la professionalització del sector amb criteris de modernitat, eficàcia i transparència en la gestió. Així doncs, aquests nous tràmits ofeguen a les fundacions perquè obliguen a destinar molts recursos econòmics i humans que no totes les fundacions poden assumir i en conseqüència,  afecten a la seva qualitat.

Finalment cal recordar que a Catalunya es troben el 40% dels beneficiaris de les fundacions.

Si vols llegir l’article complet de Pere A. Fàbregas clica aquí