Presentació del Projecte FP on board

Ahir es va fer la presentació del projecte FP on Board a càrrec del Sr. Gerard Ardanuy, regidor d’Educació i Universitats de l’Ajuntament de Barcelon a les instal.lacions de Marina Barcelona 92.

Alguns dels joves estudiants d’FP (ex alumnes i alumnes d’aquest curs) van participar en el rodatge i entrevistes a càrrec de TVE-Sant Cugat i TV3 i BTV i que posteriorment s’emetran com a peces informatives dins la programació habitual d’aquests dos canals de televisió aquests dies.

FP on Board és un projecte impulsat per la Regidoria d’Educació i Universitats, a través de la Fundació BCN FP, que es va iniciar el curs 2013-2014.

La Fundació BCN Formació Professional  en col·laboració amb Marina Barcelona 92 (MB92) i el Clúster Nàutic van impulsar al febrer de 2014 el Projecte FP-on Board, per a la formació i especialització de joves provinents de l’FP de la ciutat, en el sector del manteniment nàutic. En aquest projecte també es compta amb la col·laboració de Barcelona Activa pel foment de la competència lingüística en anglès tècnic dels alumnes participants.

L’acord de col·laboració es concreta en un projecte on les empreses del Clúster Nàutic i les empreses instal·lades dins de MB92 acullen alumnat en pràctiques provinents de centres d’FP de la ciutat, amb la possibilitat posterior a la finalització de les mateixes de ser seleccionats per a gaudir d’una beca de formació especialitzada, atorgada per la Fundació BCN FP, per un màxim de 6 mesos i suportada econòmicament per cadascuna de les empreses. Finalment hi ha la possibilitat d’allargar aquest període formatiu d’especialització mitjançant una Beca  Erasmus+ en aquelles empreses amb seu a d’altres ciutats europees.