Una any més, la Fundació BCN FP posa en marxa el projecte FP on Board 2015-2016 amb l’objectiu d’apropar la formació professional de Barcelona al sector nàutic, marítim i portuari, un sector estratègic de la ciutat, amb un elevat potencial de creixement, gràcies a l’impuls del Port de Barcelona, i en el qual la FP té un paper clau en la formació i inserció dels joves qualificats de la ciutat.

La Fundació BCN Formació Professional manté des de 2012 un acord de col·laboració amb Marina Barcelona 92 (MB’92) i el Barcelona Clúster Nàutic per a la formació i especialització de joves provinents de l’FP de la ciutat, en el sector nàutic. En aquest projecte també es compta amb la col·laboració de Barcelona Activa pel foment de la competència lingüística en anglès tècnic dels alumnes participants.

L’acord de col·laboració es concreta en un projecte on lmés de 60 empreses associades al Barcelona Clúster Nàutic i les empreses instal·lades dins de MB’92 poden acollir alumnes provinents de centres d’FP de la ciutat, amb la possibilitat posterior a la finalització de les mateixes de ser seleccionats per a gaudir d’una beca de formació especialitzada, atorgada per la Fundació BCN FP, per un màxim de 6 mesos i suportada econòmicament per cadascuna de les empreses.

Així mateix, també cap la possibilitat d’allargar aquest període formatiu d’especialització mitjançant una Beca Erasmus+ en aquelles empreses amb seu a d’altres ciutats europees.