El passat 24 d’octubre, la Fundació BCN Formació Professional va ser convidada al seminari sobre la “Formación profesional dual: la experiencia suiza y la española”, organitzat per l’ambaixada de Suïssa a Madrid i la Fundación de Estudios de Economia Aplicada (FEDEA).

Si bé el sistema dual de Formació Professional més conegut és l’alemany en són diversos els països que tenen sistemes de formació professional dual, com és el cas de Àustria, Dinamarca o Suïssa. Durant el seminari es van aprofundir sobre com s’organitza i es planifica la Formació Professional al país helvètic a més de valorar el paper que hi juga el sistema productiu i com es relaciona amb les empreses. La presentació va anar a càrrec de la Sra. Laura Antonelli, directora d’Educació Internacional de l’Oficina Federal de Formació Professional i Tecnologia de Suïssa, la qual va recordar el compromís històric que l’empresariat suís té amb la Formació Professional i la forta orientació laboral que tenen els esmentats estudis. Posteriorment hi va haver una taula rodona amb representats del Ministeri d’Educació, Cultura i Esport espanyol, representant de la Universitat Autònoma de Madrid i dels sindicats d’ambdós països així com treballadors d’empreses helvètiques que havien cursat estudis de Formació Professional.

825  foto-FP-dual-la-experiencia-suiza-y-la-espanola