Durant els mesos de maig i juny s’han dut a terme dues estades formatives a Estònia i Alemanya gràcies als programes Erasmus coordinats des de la Fundació BCN Formació Professional.

En primer lloc, 20 membres dels equips directius de centres de formació professional de Barcelona i de la seva àrea metropolitana han realitzat una estada a la ciutat de Tartu amb l’objectiu de conèixer de primera mà com es gestiona i organitza un dels centres de formació professional d’excel·lència europea com és el Tartu Rakenduslik Kolledž VOCO (https://voco.ee/).

Tanmateix, la delegació de centres formació professional també va ser rebuda pel tinent d’alcalde de Tartu, per les empreses Toyota i A. Le Coq Brewery i pel centre de formació professional especialitzat en sanitat Tartu Health Care College (https://www.nooruse.ee/en/). Finalment, la delegació també va poder visitar l’organització de Tartu com a capital de la cultura europea 2024 (https://tartu2024.ee/en/).

En segon lloc, 15 membres de centres de formació de l’àmbit de la indústria intel·ligent i avançada van poder realitzar una estada formativa a Hannover coordinada per la Industrie- und Handelskammer – IHK Hannover (Cambra de Comerç de Hannover) amb l’objectiu de conèixer com la formació professional industrial s’està adaptant als canvis del sector i com Alemanya intenta atraure talent cap als estudis industrials professionalitzadors.

Durant l’estada es va poder visitar el centre de formació professional industrial Befrufsbildende Schulen Neustadt a. Rbge. (https://www.bbs-nrue.de/) i les empreses de producció electrònica i industrial Clarios (https://www.clarios.com/es) i Sennheiser (https://www.sennheiser.com/es-mx). Finalment, la delegació va poder visitar la Ideen Expo (https://www.ideenexpo.de/), un dels esdeveniments europeus de referència en la captació i foment de les vocacions industrials a Europea.

Cal destacar que més de 30 centres van poder participar en les estades formatives: Institut de Mitjans Audiovisuals EMAV, Institut dels Aliments de Barcelona, Institut Escola d’Hoteleria i Turisme de Barcelona, Institut Pedraforca, Escola Massana, Centre d’Art i Disseny, Fundació Sagrat Cor Sarrià, Institut Joan Brossa, Institut de Logística de Barcelona, Institut Escola del Treball, Institut Salvador Seguí, Institució Cultural del CIC – Fundació Privada, Institut Francesc Ferrer i Guàrdia, Institut Alexandre Satorras, Institut Pedralbes, Institut Esteve Terrades i illa, Institut TIC de Barcelona, Bemen 3 (Rosmenta SL), Institut de Tècniques Audiovisuals i l’Espectacle, Institut Castellbisbal, Institut Escola del Treball, Institut Pompeu Fabra Badalona, Institut Anna Gironella de Mundet, Institut Narcís Monturiol, Salesians Sant Vicenç dels Horts, Institut Jaume Mimó, Institut La Guineueta, Institut de Nàutica de Barcelona, Institut Rambla Prim, Institut Bernat el Ferrer, Institut Miquel Biada.