Les Administracions estan discutint un Projecte de llei del Protectorat i una nova Llei de Transparència per les fundacions.

Aquestes possibles lleis, plantegen més responsabilitats civils i penals pels gestors de les fundacions i més sancions sense tenir en compte la mida de les fundacions per tal d’evitar presumptes ˝tapadores˝. A més a més, Hisenda ha marcat les fundacions com a entitats a investigar i en el Reial Decret 304/2014 s’ha establert que totes aquelles donacions superiors a 100 euros a l’any hauran de ser comunicades a Hisenda.

Per una banda, és cert que s’hagin pogut donar males pràctiques per part d’algunes fundacions, dervirtuant així la bona gestió de la resta del col·lectiu i és per aquest motiu que cal que hi hagi transparència dels fons públics. Però per l’altra banda, les fundacions més petites no tenen els mateixos mitjans econòmics que l’Estat, per tant no té sentit malgastar els seus recursos i personal per fer burocràcia, ja que s’obstaculitza la gestió de les pròpies fundacions.

Finalment, cal recordar que les fundacions són entitats sense ànim de lucre que van néixer de la vocació filantròpica de moltes persones i que  conviuen en el marc de la societat com a eines per ajudar a resoldre els problemes de la mateixa i per complementar les mancances del servei públic. Així doncs, les fundacions són un sector clau pel desenvolupament de la societat que cal protegir.

Enllaç a la notícia complerta