Sectors econòmics i FP a l’AMB. Sector Energètic

El sector de l’energia (molt complex pel que fa a la seva anàlisi en profunditat ja que la seva transversalitat provoca que moltes titulacions i famílies professionals estiguin vinculades a ell d’una manera directa o indirecta) està presenciant un canvi en el model energètic com a conseqüència d’una multitud de factors econòmics, socials i mediambientals. La necessària adaptabilitat als canvis que s’ha de dur a terme per part de les empreses i del mercat de treball està generant noves formes d’ocupació, de manera que l’adaptació dels models curriculars de l’FP inicial existents a les noves necessitats competencials dels professionals del sector esdevé un factor clau per a la viabilitat empresarial i educativa del nostre territori. El present estudi ha estat impulsat per l’Observatori de l’FP de la Fundació BCN Formació Professional amb el suport de la Universitat Politècnica de Catalunya i la col·laboració de l’Àrea Metropolitana de Barcelona.