El dimecres 29 de gener ha tingut lloc la Mostra de projectes emprenedors de l’FP a Catalunya, en el marc del programa “Catalunya, escola d’emprenedors-Escola a prop. Foment de l’emprenedoria a la Formació Professional”.

La Mostra neix amb la intenció d’integrar-se a les activitats que es duen a terme a Catalunya pel foment de l’emprenedoria i pretén mostrar i promocionar els millors projectes emprenedors, realitzats pels alumnes d’FP. Tots els projectes seleccionats han resultat guanyadors o finalistes en diversos concursos organitzats per entitats de promoció econòmica i empresarial d’arreu del territori, sent un d’aquests concursos els Premis FP Emprèn, organitzat per la Fundació BCN Formació Professional.

L’acte ha comptat amb el diàleg entre dos emprenedors de renom, el Marc Bonavia, fundador de Sitmobile i president de l’AIJEC (Associació Independent de Joves Empresaris de Catalunya), i el Pau Garcia-Milà, fundador d’Eyeos i vicepresident de l’AIJEC. A més, s’ha comptat amb la presència del Paul Kidd, director pedagògic de la Fundació Escola Emprenedors, el qual ha dirigit unes paraules motivacionals als estudiants.

Finalment, s’han atorgat els premis en funció de la viabilitat empresarial i de la millor idea pel que fa als cicles formatius de grau mitjà i als de grau superior. A més, també s’ha fet entrega d’un accèssit i del premi “Foment del cooperativisme”.

Pel que fa als 5 projectes, guanyadors i finalistes, de la 4ªedició dels Premis FPemprèn de la Fundació BCN Formació Professional, 3 han passat a la final catalana i tots tres han estat premiats en les diferents categories:

Premi a la Millor idea:

1er premi: AGILE FOOD, distribució de productes alimentaris amb risc de caducitat a través d’una botiga en línia.

Per Helena Aguilar i Manal El Abboudi, de l’Institut Joan Brossa.

2on premi: WAT’R PACK, ampolla d’aigua doblegable.

Per Claudia Goyeneche, José Calvo i Andrea Gallardo, del Col·legi Sagrat Cor Sarrià.

Premi a la Viabilitat empresarial:

3er premi: ANIMOB INTERACTIVE, creació de novel·les interactives per a telèfons intel·ligents (smpartphones) i tauletes.

Per Xavier Saborit, Javier Honorato, Marc Picó, Miguel Rivera i David Pérez, de l’Escola Mitjans Audiovisuals (EMAV).

Premi especial Foment del cooperativisme:

AGILE FOOD

Un cop elegits els guanyadors, lliurats els certificats i conclòs l’acte, s’ha fet una foto de família amb tots els alumnes participants

DSC01062 DSC00977 DSC00980 DSC00985

Per a més informació podeu consultar aquí la notícia publicada pel Departament d’Ensenyament.