Publicacions

Estudi "Estat de l'FP incial a l'AMB"

La Fundació BCN Formació Professional ha desenvolupat, per encàrrec de l’AMB, l’estudi “Estat de la Formació Professional inical a l’Àrea Metropolita de Barcelona”, en que s’aborden indicadors estructurals del sistema d’FP i teixit econòmic de l’AMB, s’aborden indicadors de mobilitat d’alumnat d’FP inicial intermunicipal i s’identifiquen i detallen els perfils professionals associats a l’FP més buscats. Aquests perfils s’han detectat i desenvolupat en col·laboració amb Serveis Locals d’Ocupació, Centres Formatius, Agents socials i àrees d’Educació i Promoció econòmica de municipis de l’AMB.

Aquest és la primera iniciativa d’una sèrie de col·laboracions que Fundació i AMB emprendran conjuntament per expandir l’àmbit territorial d’acció de la Fundació de Barcelona ciutat a la totalitat de l’Àrea Metropolitana de Barcelona.

Llegir més: Estudi "Estat de l'FP incial a l'AMB"

Anuari de la Formació Professional a Barcelona 2016

Ja teniu disponible la revista de l'Anuari de l'FP a Barcelona 2016. Aquesta és la segona edició de l'Anuari que aporta coneixement sobre el sistema integrat de l'FP a la ciutat d'una forma àgil i fresca.

La revista exposa les principals idees a partir d'una analisi integrada dels diferents components l'estudi; la formació professional inicial, la formació per l'ocupació i el mercat de treball. Alhora, incorpora infografies que ajuden a complementar i visibilitzar millor els resultats obtinguts.

Llegir més: Anuari de la Formació Professional a Barcelona 2016

Sectors econòmics emergents

La Fundació BCN Formació Professional, elabora els estudis  Els sectors econòmics emergents i la formació professional a la RMB. Aquestes publicacions desenvolupen una anàlisi econòmica i del mercat laboral vinculat a sectors emergents, a més, analitza quines són les necessites formatives d'aquests a partir d'un treball estret amb el teixit productiu vinculat. Cal esmentar que bona part de les persones expertes que han participat en l'estudi formen part de la Taula Sectorial de Formació Industrial.

Finalment, es  plantegen mesures i recomanacions polítiques per tal que l'oferta d'FP i les necessitats del mercat laboral s'ajustin d'una forma mé eficient i sostenible.

Anuari de l'FP a Barcelona 2015

Ja teniu disponible la revista de l'Anuari de l'FP a Barcelona 2015. Aquesta és la primera edició i aporta les principals conclusions obtingudes en l'edició extensa de l'Anuari de l'FP a Barcelona 2015. La revista exposa les principals idees a partir d'una analisi integrada dels diferents components d'estudi; la formació professional i el mercat de treball. Alhora, incorpora infografies que ajuden a complementar i visibilitzar millor els resultats obtinguts.

Llegir més: Anuari de l'FP a Barcelona 2015