Tribunes de reflexió entorn als reptes de la Formació Professional

La Fundació BCN Formació Professional i la Fundació Bancària “la Caixa” han establert un marc de col·laboració per dur a terme el projecte Tribunes de reflexió entorn als reptes de la Formació Professional seleccionat en el marc de la Convocatòria de propostes de Reflexió del Palau Macaya.

Imatge baner logos

Objectiu del projecte:
El projecte té l'objectiu de reflexionar a l’entorn dels reptes i el futur de la Formació Professional per als propers anys, amb la implicació i participació de tots els agents, concretant propostes de treball compartit.

Descripció del projecte:
El projecte plantejat va en consonància amb la línia de treball que s’ha seguit fins ara, a través dels grups de treball desenvolupats al llarg del 2017. En aquests grups, s'ha promogut una metodologia que fomenta el treball col·laboratiu i la suma d’esforços per part de tots els actors implicats en el procés de debat sobre els principals eixos i reptes de la formació professional en els propers anys.

Les tribunes de reflexió ens ajudaran a aprofundir en els principals reptes identificats ens els Grups de discussió desenvolupats durant l'any 2017 i a posar en valor els aspectes que els diferents actors de l’àmbit de l’FP han considerat determinants per a l’establiment d’una formació més innovadora, vinculada a l’empresa, eficient i de qualitat, que ofereixi el màxim d'oportunitats a les persones, justa i equitativa.

Aquestes activitats permetran a més a més, establir quins són els punts forts, punts febles, oportunitats i amenaces de l’FP actual, tot tenint com a referent les empreses de Barcelona i de l'àrea metropolitana, la inserció al món laboral de les persones que estudien FP i el desenvolupament econòmic d’aquest context territorial.

Els principals reptes que han aflorat i que s’han considerat de major importància a debatre han estat en base a:
- Importància de l’orientació educativa al llarg de les diferents etapes i el seu paper clau per assolir l’excel•lència a l’FP.
- Diversificació de trajectòries educatives i d'itineraris d'entrada a l'FP.
- L’FP entesa com una opció de formació al llarg de la vida.
- Importància de la relació de l’FP amb l’empresa, des de la bidireccionalitat i objectius compartits.
- Professionalització dels equips docents.
- Major flexibilització i autonomia a l’FP, als seus centres i al propi sistema.
- Més i millor comunicació i visibilització de l’FP.
- Lluita contra l'abandonament prematur del sistema.
- Visibilització de la innovació a l’FP, tant des de la perspectiva de projectes compartits amb l'empresa com de la metodologia d'aprenentatge a l'aula.

Per això, s'estableixen tres dies concrets per al desenvolupament de les següents tribunes, les quals giraran entorn a les temàtiques:
1. Reptes FP: La formació professional i la innovació
Data: 27 de setembre de 2018

2. Reptes FP: l'Orientació
Data: 23 d’octubre de 2018

3. Reptes FP: la relació amb l'empresa
Data: 26 de novembre de 2018

Hora: De 9:30 a 14h

Per últim, com a punt final i on es donaran a conèixer els principals resultats dels tres seminaris, tindrà lloc la Jornada "Reptes i futur de l'FP", el 29 de gener de 2019.

Per a més informació, consulta el contingut de cada taula.