Projectes

Simulació per al foment de competències clau a l'FP. Learning by doing

Convocatòria d’ajuts per a l’aplicació del programa SEFED (Simulació d’Empreses amb Finalitats Educatives) dels instituts i centres d’FP de la ciutat de Barcelona, curs 2017-18

La present convocatòria té com a objecte donar suport, a través d’ajuts econòmics, als instituts i centres d’FP de la ciutat de Barcelona que considerin d’interès l’aplicació de la metodologia SEFED (Simulació d’Empreses amb Finalitats Educatives) en els cicles formatius on es pot integrar preferentment la metodologia.

Adjunts:
Convocatòria 2017-18[ ]430 Kb

Llegir més: Simulació per al foment de competències clau a l'FP. Learning by doing

Pla de mesures Innovació a l'FP

Suport a projectes innovadors de Formació Professional

El projecte d’innovació a l’FP de la Fundació té com a objecte premiar projectes educatius de caire innovador. En aquest sentit es posa l'èmfasi a tots aquells factors que afavoreixen la qualitat i la innovació en l’educació i que pertanyen a l’àmbit d’actuació dels centres d’FP a través de l’experimentació, el foment de les competències clau i professionals, el treball en equip i en col·laboració amb altres agents i/o centres educatius, el treball i l’aprenentatge per projectes, l’orientació educativa i professional, la millora de l’èxit educatiu, entre altres elements clau d’innovació educativa.

Llegir més: Pla de mesures Innovació a l'FP

Estudi sectors emergents i FP a la RMB

Llegir més: Estudi sectors emergents i FP a la RMB

L'OBSERVATORI DE L'FP cada any fa una anàlisi i contrast entre les necessitats dels sectors econòmics considerats emergents i l'oferta formativa en Formació Professional. L'objectiu central és determinar quines són les necessitats de qualificació dels sectors en evolució per a contribuir en l'adaptació i disseny d'una oferta de formació professional sensible al canvi de competències professionals.

Tots els estudis editats es poden consultar en aquesta mateixa web.

PREMIS FPEMPRÈN

Un camí per a aprendre a emprendre

Els Premis FPemprèn són un reconeixement públic als millors projectes empresarials realitzats per estudiants de Formació Professional dels instituts i centres d’FP de Barcelona i la seva Àrea Metropolitana.

La finalitat dels premis és potenciar el reconeixement i el prestigi social de l’FP, així com reconèixer alguns valors entre l’alumnat d’FP, molt especialment aquells relacionats amb la iniciativa i l’esperit emprenedor.

Llegir més: PREMIS FPEMPRÈN

COMPEUROPA - Projectes Singulars

QUÉ ÉS EL PROJECTECTE COMPEUROPA ?

El projecte COMPEUROPA té l’objectiu de promoure la inserció laboral de qualitat de graduats en formació professional mitjançant la creació d’un itinerari personalitzat d’acompanyament i suport amb aprenentatge pràctic i formatiu a Alemanya.

Llegir més: COMPEUROPA - Projectes Singulars