Projectes

ENTRA AL CIRCUIT DE LA INNOVACIÓ AMB L’FP

El projecte “Entra al Circuit de la innovació amb l’FP” neix arrel de la col·laboració entre la Fundació BCN Formació Professional i el Circuit de Barcelona-Catalunya amb l’objectiu principal de visibilitzar el talent de l’FP.

S’adreça a tots els cicles formatius dels centres i/o instituts que imparteixen ensenyaments de Formació Professional (ensenyaments específics, artístics i esportius ) de la ciutat de Barcelona i té per objecte fomentar la millora i la qualitat de la formació professional a través de processos d’innovació oberta entre el Circuit de Barcelona-Catalunya i els centres d’FP de la ciutat de Barcelona.

Llegir més: ENTRA AL CIRCUIT DE LA INNOVACIÓ AMB L’FP

Anuari de la Formació Professional

Anuari de la Formació Professional a Barcelona: Mercat de treball i Formació Professional a Barcelona

L'Anuari de l'FP és una publicació anual on es recull i s'estudia els principals indicadors de l'FP a Barcelona des de l'anàlisis de les dades del mercat de treball i la demanda de formació professional inicial i per a l'ocupació.

Es pot accedir al recull de tots els anuaris publicats fins al moment en l'apartat de publicacions d'aquest mateix web.

Llegir més: Anuari de la Formació Professional

Simulació per al foment de competències clau a l'FP. Learning by doing

Convocatòria d’ajuts per a l’aplicació del programa SEFED (Simulació d’Empreses amb Finalitats Educatives) dels instituts i centres d’FP de la ciutat de Barcelona, curs 2017-18

La present convocatòria té com a objecte donar suport, a través d’ajuts econòmics, als instituts i centres d’FP de la ciutat de Barcelona que considerin d’interès l’aplicació de la metodologia SEFED (Simulació d’Empreses amb Finalitats Educatives) en els cicles formatius on es pot integrar preferentment la metodologia.

Adjunts:
Convocatòria 2017-18[ ]430 Kb

Llegir més: Simulació per al foment de competències clau a l'FP. Learning by doing

Pla de mesures Innovació a l'FP

Suport a projectes innovadors de Formació Professional

El projecte d’innovació a l’FP de la Fundació té com a objecte premiar projectes educatius de caire innovador. En aquest sentit es posa l'èmfasi a tots aquells factors que afavoreixen la qualitat i la innovació en l’educació i que pertanyen a l’àmbit d’actuació dels centres d’FP a través de l’experimentació, el foment de les competències clau i professionals, el treball en equip i en col·laboració amb altres agents i/o centres educatius, el treball i l’aprenentatge per projectes, l’orientació educativa i professional, la millora de l’èxit educatiu, entre altres elements clau d’innovació educativa.

Llegir més: Pla de mesures Innovació a l'FP

Estudi sectors emergents i FP a la RMB

Llegir més: Estudi sectors emergents i FP a la RMB

L'OBSERVATORI DE L'FP cada any fa una anàlisi i contrast entre les necessitats dels sectors econòmics considerats emergents i l'oferta formativa en Formació Professional. L'objectiu central és determinar quines són les necessitats de qualificació dels sectors en evolució per a contribuir en l'adaptació i disseny d'una oferta de formació professional sensible al canvi de competències professionals.

Tots els estudis editats es poden consultar en aquesta mateixa web.