Projectes

Pla de mesures Innovació a l'FP

Suport a projectes innovadors de Formació Professional

El projecte d’innovació a l’FP de la Fundació té com a objecte premiar projectes educatius de caire innovador. En aquest sentit es posa l'èmfasi a tots aquells factors que afavoreixen la qualitat i la innovació en l’educació i que pertanyen a l’àmbit d’actuació dels centres d’FP a través de l’experimentació, el foment de les competències clau i professionals, el treball en equip i en col·laboració amb altres agents i/o centres educatius, el treball i l’aprenentatge per projectes, l’orientació educativa i professional, la millora de l’èxit educatiu, entre altres elements clau d’innovació educativa.

Llegir més: Pla de mesures Innovació a l'FP

Estudi sectors emergents i FP a la RMB

Llegir més: Estudi sectors emergents i FP a la RMB

L'OBSERVATORI DE L'FP cada any fa una anàlisi i contrast entre les necessitats dels sectors econòmics considerats emergents i l'oferta formativa en Formació Professional. L'objectiu central és determinar quines són les necessitats de qualificació dels sectors en evolució per a contribuir en l'adaptació i disseny d'una oferta de formació professional sensible al canvi de competències professionals.

Tots els estudis editats es poden consultar en aquesta mateixa web.

PREMIS FPEMPRÈN

Un camí per a aprendre a emprendre

Els Premis FPemprèn són un reconeixement públic als millors projectes empresarials realitzats per estudiants de Formació Professional dels instituts i centres d’FP de Barcelona i la seva Àrea Metropolitana.

La finalitat dels premis és potenciar el reconeixement i el prestigi social de l’FP, així com reconèixer alguns valors entre l’alumnat d’FP, molt especialment aquells relacionats amb la iniciativa i l’esperit emprenedor.

Llegir més: PREMIS FPEMPRÈN

COMPEUROPA - Projectes Singulars

QUÉ ÉS EL PROJECTECTE COMPEUROPA ?

El projecte COMPEUROPA té l’objectiu de promoure la inserció laboral de qualitat de graduats en formació professional mitjançant la creació d’un itinerari personalitzat d’acompanyament i suport amb aprenentatge pràctic i formatiu a Alemanya.

Llegir més: COMPEUROPA - Projectes Singulars

Anàlisi comparada de sistemes de Formació Professional

Des de l'Observatori de l'FP i amb la col·laboració de l'investigador Àngel Tarriño i Xarxa FP s'està elaborant una anàlisi sobre diferents sistemes educatius i d'FP europeus. L'objectiu central es identificar els punts fortsi febles dels sistemes integrats d'FP de forma comparada amb altres sistemes. S'observarà el sistema educatiu d'Alemanya, França, Dinamarca, Països Baixos i de Suïssa.

Llegir més: Anàlisi comparada de sistemes de Formació Professional