Meeting Point Barcelona 2017. Trobada d’Empreses Simulades de Barcelona

El passat 6 d’abril, en el marc del projecte Aula Empresa, ha tingut lloc, a Salesians de Sarrià, el Meeting Point Barcelona 2017, un espai de trobada d’empreses simulades dels centres de formació professional.

L’acte, inaugurat per Josep Abascal, director- titular de Salesians de Sarrià, Miquel-Muç Vall, gerent de la Fundació Inform, Pere Ros, gerent de la Fundació BCN Formació Professional i Jordi Blanch, sub-director General d'Ordenació de la Formació Professional Inicial i Ensenyaments de Règim Especial del Departament d'Ensenyament, ha comptat amb un total de 19 empreses simulades corresponents a 12 centres d’FP de la ciutat, Sant Vicenç dels Horts i Terrassa. A més a més, en aquest Meeting Point s'ha comptat també amb la participació d'una empresa simulada internacional de Rouen, França. Un nombre aproximat de 500 alumnes han participat enguany en la trobada, els quals han demostrat els seus aprenentatges en negociació i establiment de relacions comercials.

Com a novetat d'aquest any, es va dur a terme un concurs en el que van participar totes les empreses assistents a la trobada. Després de la negociació entre empreses, es van entregar tres premis a les següents categories: Millor estand, millor catàleg i millor presentació. Els guanyadors van ser:
A la tarda, els alumnes van poder assistir a dues xerrades a l’auditori de l’escola. El cap de departament d’Escola-Empresa de Salesians Sarrià, Raúl López, va explicar les competències transversals que els joves estudiants han d’aplicar a l’empresa. Més tard, el professor d’ESIC, Chal Jiménez, va parlar de Personal Branding, consells per crear la nostra marca personal.

El Meeting Point és una de les poques ocasions que tenen els estudiants que “treballen” en les empreses simulades, juntament amb les Fires, de trobar-se presencialment amb les altres empreses simulades, de negociar, de posar en joc les seves dots comercials, de persuasió, d’eficiència en presentar els seus productes, una ocasió per gaudir i compartir.

Pràctica, treball per projectes, formació i avaluació per competències, internacionalització i qualitat, són paraules clau d’aquest projecte.

Més informació:
- Vídeo divulgatiu Programa SEFED- Aula Empresa realitzat per la Fundació BCN Formació Professional.

Galeria:
IMG 20170406 092132 IMG 20170406 100052 IMG 20170406 125618 IMG 20170406 125850
IMG 20170406 130028 salesians-sarria-formacio-professional-meeting-point4 20170406 125833  salesians-sarria-formacio-professional-meeting-point5