Nova convocatòria d'ajuts per impartir PFI 2017-2018

A partir del 17 de juliol i fins al 21 estarà oberta la nova Convocatòria d’Ajuts de la Fundació BCN Formació Professional i l'Ajuntament de Barcelona per a impartir Programes de Formació i Inserció el curs 2017-2018, en el marc del Pla 16-19.

S’hi poden presentar centres educatius privats i entitats de Barcelona autoritzades pel Departament d’Ensenyament per impartir aquests Programes.

L’Ajuntament de Barcelona des del 2012 aposta per millorar l’èxit educatiu dels i les joves de 16 a 21 anys que no han graduat en l’ESO.

Llegir més: Nova convocatòria d'ajuts per impartir PFI 2017-2018

Durant la primera quinzena de juliol La Fundació BCN Formació Professional ha resolt concedir ajut econòmic als següents centres d'FP de la ciutat de Barcelona:

1. Escola Santíssima Trinitat
  2. Escola Tècnico-Professional Xavier
  3. Centre d'Estudis Roca
  4. La Salle Barceloneta
  5. Salesians de Sarrià
  6. Centre d'Estudis Politècnics
  7. Centre d'Estudis Stucom
  8. Institut Vall d'Hebron
  9. Escola L'Esperança
  10. Institut Rambla Prim
  11. Institut Lluïsa Cura
  12. Liceo Palcam
  13. Institut Escola del Treball
  14. Institut Poblenou ECAIB

El projecte de "Simulació per al foment de competències clau a l'FP. Learning by doing" té com a objecte donar suport, a través d’ajuts econòmics, als instituts i centres d’FP de la ciutat de Barcelona que considerin d’interès l’aplicació de la metodologia SEFED (Simulació d’Empreses amb Finalitats Educatives) en els cicles formatius on es pot integrar preferentment la metodologia.

Per a més informació consulteu aquí.

Llegir més: Resolució "Simulació per al foment de Competències Clau a l'FP. Learning by Doing"

Missió educativa a Alemanya FP indústria 4.0

La Fundació BCN FP i cinc centres d'FP de la Taula sectorial de Formació industrial (TSFI) de Barcelona, van visitar Munich & Stuttgart, del 26 al 30 de juny, gràcies a XARXA FP i al programa ERASMUS +, amb l’objectiu de conèixer de primera mà com el sistema d’FP dual alemany dona resposta a la indústria 4.0.

Alemanya és puntera en indústria 4.0 i els professors d’FP industrial de l’Escola del Treball, Anna Gironella de Mundet, Salesians de Sarrià, Jesuïtes el Clot i Mare de Deu de  la Mercè van visitar a Munich l’ITQ, un centre de referència internacional en mecatrònica, la Fira Laserworld of Protònics per conèixer una Makeathon en la qual van participar 79 alumnes d’FP i enginyeries.

Llegir més: Missió educativa a Alemanya FP indústria 4.0

8a edició Premis FPemprèn

El 20 de juny, ha tingut lloc l’acte de lliurament de premis de la 8a edició dels PREMIS FPEMPRÈN amb el suport de l’Àrea Metropolitana de Barcelona.

L’acte ha estatpresidit pel Sr. Miquel Àngel Essomba, comissionat d’Educació i Universitats de l’Ajuntament de Barcelona i patró de la Fundació BCN Formació Professional, i pel Sr. Ramon Paredes, President de la Fundació BCN Formació Professional. També ha comptat amb la presència de Martí Marfà, coordinador del projecte Cabal Musical, i Monique Makon, cantant i participant del Cabal Musical.

Llegir més: 8a edició Premis FPemprèn

Butlletí UGT: Estudi de les Competències Clau en la Formació Professional

El butlletí de juny d'UGT presenta un article sobre l'Estudi de les Competències Claus en la Formació Professional  on a més de presentar un marc de referència en matèria de competències claus de forma entenedora i rigorosa, es presenta el resultats de l'enquesta  que es va realitzar a través de la FeSP, sector educació, i l'IMEB del Consorci  d'Educació de Barcelona i la mateixa Fundació BCN Formació Professional.

L'article evidencia la importància de formar al jovent en competències claus i transversals per desenvolupar les habilitats que els permetin treballar en ocupacions que encara no existeixen.

Llegir més: Butlletí UGT: Estudi de les Competències Clau en la Formació Professional