Centre

Els Instituts i Centres d'FP de Barcelona podeu participar a les diferents convocatòries que promou la Fundació BCN Formació Professional per a promoure la innovació, l'emprenedoria i la mobilitat internacional dels nostres estudiants i professors. A continuació us relacionem projectes, convocatòries i calendaris.

MOBILITAT D'ESTUDIANTS ERASMUS+ EDUCACIÓ SUPERIOR

• Per participar en la mobilitat Erasmus + d'’estudiants i graduats en cicles formatius de grau superior de Barcelona, cal que l’institut o centre d’FP formi part del Consorci Erasmus de Barcelona. En aquest consorci hi participen els instituts i centres FP de la ciutat que manifesten un compromís per a promoure beques Erasmus FP entre els estudiants de les especialitats que imparteixen, a partir de la publicació de llocs de pràctiques i especialitats que fa la fundació, des de la Comissió de Mobilitat d’aquest consorci.
  • Les estades dels estudiants es fan en empreses de les ciutats europees que formen part de l’associació Xarxa FP, en el marc de la seva especialitat i del mòdul formatiu de l’FCT o com a estudiants recent graduats, per un període de 2 mesos.
  • Els estudiants candidats, són preseleccionats per cada institut o centre FP i han de passar una entrevista a la seu de la fundació per avaluar el seu Europass i demostrar uns coneixements suficients de competència lingüística en idiomes, especialment en l’anglès.
  • Calendari: de maig a desembre.

MOBILITAT D'ESTUDIANTS ERASMUS+ FORMACIÓ PROFESSIONAL

• Per participar en la mobilitat Erasmus+ d’estudiants de cicle formatiu de grau mitjà de Barcelona, cal que l’institut o centre d’FP formi part del projecte Erasmus+. La publicació de llocs de pràctiques, especialitats i ciutats que fa la fundació es porta a terme des d’una Comissió de Mobilitat per aquest projecte.
  • Aquestes beques estan orientades a estudiants de grau mitjà que hagin finalitzat els seus estudis amb l’obtenció de títol en el curs d’aplicació d’aquestes beques.
  • Les estades dels estudiants es fan en empreses de les ciutats europees que formen part de l’associació Xarxa FP, en el marc de la seva especialitat i del mòdul formatiu de l’FCT, per un període de 2 mesos.
  • Calendari: d'octubre a març.

MOBILITAT DE PROFESSORAT D'FP

• Cada any la fundació promou una estada de professors d’instituts i centres FP de Barcelona en algun país europeu per a facilitar la transferència de coneixement entre sistemes i el reconeixement de bones pràctiques educatives i metodològiques en matèria d’FP.
  • Les beques es convoquen segons la família professional que es proposa i hi poden concórrer tots els professors d’especialitats de la família professional fins esgotar les places ofertades.
  • Els professors han de pertànyer a la plantilla de l’institut o centre d’FP durant el curs escolar en el que es promou la beca i han de demostrar competència lingüística en idiomes estrangers per a facilitar l’aprofitament de l’estada i dels seus objectius.

PREMIS FP-EMPRÈN

• Els Premis FPemprèn són un reconeixement públic als millors projectes empresarials realitzats per estudiants de Formació Professional de grau mitjà i superior dels instituts i centres FP de Barcelona.
  • L’objectiu d’aquests premis és fomentar els valors i les actituds de l’emprenedoria a través dels projectes d’empresa i crèdits de síntesi que realitzen els estudiants en els instituts i centres FP de Barcelona.
  • Les bases de la convocatòria les podeu trobar a: Projecte FP-Emprèn

PLA DE MESURES INNOVACIÓ EN L'FP

• El pla de mesures pel foment de la innovació en els centres i instituts de Barcelona promou projectes d’innovació amb l’objectiu de potenciar l’adquisició de les competències professionals dels estudiants des de la pràctica professional.
  • Hi poden concórrer tots els centres i instituts d’FP de la ciutat de Barcelona.
  • Les bases de la convocatòria són a: Pla de Mesures innovació en l'FP

GUIA FP

• La Guia FP és el recurs que conté tota l’oferta de títols i centres d’FP que la ciutat de Barcelona posa a disposició dels estudiants. La guia ofereix informació sobre els diferents títols, els centres que els imparteixen, les sortides laborals, els nivells d’inserció laboral, els continguts que estudiaràs, la geolocalització dels instituts i centres, les xarxes 2.0 en les que participen i recursos audiovisuals perquè els candidats a estudiants d’FP a Barcelona puguin fer un viatge a través d’una especialitat o una visita virtual per el centre o institut d’FP.
  • És un recurs gratuït que la Fundació i l’Ajuntament de Barcelona, en col·laboració amb el Consorci d’Educació de Barcelona posen a l’abast de tots els joves, famílies i centres educatius de la ciutat, pera conèixer més i orientar i informar-se millor sobre els estudis d’FP http://guiafp.fundaciobcnfp.cat

AULA EMPRESA

• Aplicació de la metodologia SEFED (Simulació d’Empreses amb Finalitats Educatives) que facilita l’aprenentatge pràctic en el mòdul formatiu “L’empresa a l’aula” del cicle formatiu de grau mitjà de Gestió administrativa.
  • Hi poden concórrer tots els centres i instituts que tinguin el CFGM de Gestió administrativa de la ciutat de Barcelona.
  • Les bases de la convocatòria són a: Aula Empresa.